رئیس سازمان صمت گیلان از فعالیت ۱۲۸ کارخانه چای در گیلان خبر داد و خواستار برندسازی چای تولیدی استان شد.

چای

«فرهاد دلق‌پوش» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه چای یکی‌از محصولات استراتژیک در کشور است به همشهری آنلاین اظهار کرد: برند سازی چای در بهبود اقتصاد گیلان موثر است.

وی افزود: صنعت چای گیلان متکی به عوامل خارجی نیست و با حمایت و برنامه ریزی می‌توانیم به یک صنعت پایدار بومی دست پیدا کنیم.

در ادامه «رهام قلیچی» رییس مرکز آموزش بازرگانی سازمان صمت گیلان از بی‌رغبتی کارخانه‌های چای‌سازی گیلان برای ورود به برند سازی خبر داد.

قلیچی به همشهری آنلاین افزود: در سطح استان‌های شمالی حدود 400 کارخانه چای سازی فعالیت می‌کنند که در حدود 50 کارخانه به بحث برند سازی ورود کردند و مابقی به صورت سنتی درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تعداد کارخانه‌های موجود که به برند سازی مبادرت دارند بیشتر بر روی چای‌های وارداتی  کیسه‌ای تمرکز کرده اند، اضافه کرد: به هیچ عنوان بر روی چای محلی گیلان برندسازی انجام نشده است.

 این فعال بازرگانی صنعت گیلان تاکید کرد: چای محلی گیلان به لحاظ طعم، خواص و قلیایی بودن بسیار خاص است اما متاسفانه تاکنون بر روی این خصوصیات برند سازی صورت نگرفته است. این در حالیست که در گیلان صنایع فرآوری چای به شکل سنتی فعالیت دارند و علیرغم آموزش‌های رایگان مرکز آموزش سازمان صمت و هزینه بردار نبودن برند سازی، کارخانه‌ها علاقه‌ای برای ورود به این مبحث نیستند.

بیش از 28 هکتار از اراضی شمال کشور زیر کشت محصول چای به‌صورت دیم هستند.

کد خبر 602897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha